jronymar.blogg.se

Högt, brett och vitt

Vad döljer sig bakom fasaden? Eller vem?

Kategori: Dagbok

 
Landet ligger i en tillfällig vinterskrud.
Idag är en sån där dag, en av många mindre bra.
 
Kom att tänka på detta med fasader och hur jag målar upp det som jag tror andra förväntar sig att se eller möta.
Men precis som med stora mäktiga byggnader så kan jag, ju närmre fasaden jag kommer, hitta rispor av tidens tand. Stenar som saknar efter ihärdigt pickande av eleka fingrar.
Kanske har färgen flagnat och glansen mattats av. Hela byggnaden känns sliten om än den har en önskan om att uppfå sin forna glans.
 
Den som öppnar dörrarna möts av tomhet, bakom fasaden finns bara en tom byggnad eller ett tomt hjärta.
Med en önskelista av 1000 och åter 1000 önskningar så vet jag inte ens hur jag ska kunna uppfylla endast en.
 
Även om det känns som om hela kroppen är fylld med sockerdricka så pyser det inte ens när man öppnar korken, det bubblar och kitlar för att sedan resultera i absolut ingentig.
 
Och jag är rädd, livrädd.
Händerna skakar och hjärtar skenar!
 
Dax att ringa ett samtal igen, hjälpen finns ju.
 
Var rädda om er, bygg allt annat först och avsluta med fasaden, om den ens behövs/ Kram Rony
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: