jronymar.blogg.se

Högt, brett och vitt

On/Off

Kategori: Dagbok

Även om jag inte är en maskin så skulle jag vilja ha en On och en Off knapp.
Jag tror även att min Off knapp skulle behöva vara lite större än min On knapp, så den är lätt att hitta.
 
Fast när jag tänker efter, är det en paus knapp som behövs?
 
När jag som ung kille drömde om framtiden så skulle jag jobba med hästar och ha en egen lite ridskola. Drömmar kan så klart ändras och det är väl ok, men tänk om...
 
Sedan jag flyttade till Stockholm -96 så har livet gått i 190 mycket roligt, en del stora kriser men allt detta är nu lagt i ryggan för att mogna till sig innan det slängs bort. Och faktiskt, en del är redan borta.
 
Att slänga gamla saker är lika viktigt som att skapa nya minnen att stoppa i sin ryggsäck, kanske är det en dag en lättare väska som innehåller så mycket bra minnen som man vill vårda, att det som skaver inte längre får plats.
 
Så vad drömmer jag om idag?
Om jag det visste.
Det händer att man tänker så mycket på vad drömmarna är så man inte längre kan tänka på något alls.
 
Så, en Off knapp behövs.
 
 
Kommentera inlägget här: