jronymar.blogg.se

Högt, brett och vitt

Hur bra balanserar du?

Kategori: Dagbok

Om du nu lyckas överhuvudtaget?
 
Det pratas en massa om balans i livet.
Hur många gånger har vi inte fått frågan "har du bra balans mellan jobb och fritid?"
 
Går det ens att svara på den frågan?
Det är ju olika från vecka till vecka, dag till dag.
 
Och vad är då denna balans?
50/50?
33.3/ 33.3/ 33.3
70/30
 
Balans är nog som lika svårt att bedöma som vi är många.
 
För vissa är balans att jobba mest hela tiden.
För en del så är det att ha en deltidstjänst och ha mer ledigt.
Några jobbar bara natt, och någon jobbar inte alls.
 
Så vad är balansen?
 
Och om det finns ett facit, kommentera gärna.
 
Det viktiga är dock att må bra!
 

KOMMENTARER:

  • Mia säger:
    2019-11-01 | 10:59:10

    Tror inte att det finns någon generell lösning - alla har olika behov (tack o lov). För mig är det viktigt att kunna släppa jobbet när jag sätter mig i bilen på vägen hem. Att arbeta med barn kan göra att det är svårt, det blir ju mycket känslor inblandat. Med åren har jag lärt mig iaf o det har nog räddat mig från att bli utbränd. Kram!

Kommentera inlägget här: